Blog 31/2024

RAKKAUSKIRJEITÄ

I

Jouw woorden zijn gouden regen, ja als ik ooit in mijn auto, alleen in het donker U-bocht als ik denk aan jou weer te ontmoeten de verhalen nooit kwijt en die ogen vol rust

Hoera! dat zei God toen hij jou had geschapen weer eentje gelukt tot in 't laatste detail Al is het maar lopend, toch zingen de koren jouw alles papier, aan mijn wezen gelijmd

II

Subtiel is geen woord om jou mee te eren jij kent het gebied van de dingen taboe Als ik naast jou ben dan is wat verzwegen opeens zo maar open en heerlijk en helend

Maak mij je eigen, kneed mij tot je deeg en laat dan één hand los en laat hem even zweven Ik heb wel zes vlechtjes, ik wil je ze geven ik slaap in je bed, gele rok dijen strelend

III

Jij vroeg me mee uit en ik zei te laat 'nee' want de trilling die tussen ons is als een bom Uranus is groot, de humor die wij delen is groter nog, haast angstaanjagend en fijn

Uren geteld, veel dichtbij en veel eten veel duwen en trekken en 'ik ben best leuk' Soms aarbeien en soms loterijen Oh vissen in meren, allen in een deuk